Wednesday, December 8, 2010

Rupa 'Gembira' yang wujud di dunia

Kegembiraan adalah suatu anugerah yang paling indah Tuhan berikan kepada kita, andai kata jikalau seseorang itu memiliki kekayaan berjuta- juta, dia mungkin dapat membeli sesuatu kegembiraan tetapi hanyalah untuk sementara sahaja, namun tidak mungkin bagi dia memperolehi 'kegembiraan yang Sejati'.. ok apa maksud itu Kegembiraan yang sejati.. sedang saya menaip entry ini, saya telah membaca beberapa buah artikel menerusi internet serta beberapa buah buku mengenai topik ini (kebetulan semasa sedang mencari bahan). sungguhpun begitu, masih ramai manusia yang menyalah gunakan kurniaan tersebut kerana mereka mengekspresikan niat gembira mereka melalui cara yang salah, oh my God.. pendek kata, over kill betul.. nah sekarang ayuh kita lihat beberapa gambar dalam kategori:....

Kegembiraan yang betul dan sejati:

Apabila bersama rakan rakan
Dia ajak aku dating la!! yay!

Mencapai langit!!






Sedangkan Haiwan juga tahu erti Gembira, apatah lagi kita manusia?
Pok, kita nak kemana lepas nih?




Huahuahua, aku lebih Hensem dari kau

Ada juga segelintir Manusia yang gembira, tetapi ekspresi mereka tersangat Overkill

saat menjaringkan gol
sanggup.. uwekk....



Please jangan berbuat begini hahah


tolonglah... adoi...

ada satu lagi part dimana walaupun kita gembira bersama rakan rakan, namun seharusnya terbatas dan mematuhi syarat moral atau tatatertib yang "se-eloknya".. jikalau tiada pendidikan moral di dunia.. mak aih.. begini lah jadinya..


Tolonglah... Ingat Tuhan okay?



masih banyak lagi yang saya nak kongsikan bersama anda tentang "apa itu" gembira dan contoh contohnya, tetapi saya rasa lapar plak.. so conclusionnya, saya perlu pergi ke dapur jap.. bah.. nanti kalau ada info bagus.. saya upload yer?

isediakan oleh
Deideian
http://www.deideian.com

0 comments for this post:

Post a Comment

ah~ comment if you like this post, i would like to read your respond in order to create more exciting topics in future ehe...^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my team

BlogMalaysia.com

Miri Bloggers