Tuesday, March 29, 2011

Day Break . Road Trip . Service

selamat pagi..

helo helo, hari ini hari selasa, that's why hari ini hari Selesa dan selasa.. Ah~ SELASAnya... yer.. well today kita cerita pasal kereta, orang tua, dan kebijaksanaan serta harga diri. ok semalam saya mengetahui kekurangan saya, iaitu 'langsung tidak menyedari KEHEBATAN DAN KEBOLEHAN SAYA'.. hehehe.. ini adalah soal harga diri.. sejak bila life saya degrade sebegini? oh sejak saya tamat Universiti? orang kampung memang, sentiasa memandang rendah orang lain walaupun mereka PMR pun tak penah amik, cakap aja pandai, macam POLITICIAN lebih lebih lagi bagi mereka yang bergelar YB (YANG BULAK), orang kampung ini jangan diambil remeh.. sebab lain orang lain kategori, bagi mereka (golongan tua yang bijaksana, penuh wisdom) mereka ini jenis yang relax aja dan defensive, so jangan try nak kenakan orang sebegini, kerana kompom hidup rasanya seperti neraka wahaha. ok berbalik kepada topik hari ini (membuka surat khabar) mm... politician start bulak dah.. berjanji itu dan ini.. huhu, klu dulu boleh la nak kelentong, tapi sekarang? 5 tahun sekali ada kemajuan, iaitu di musim pilihan raya yer.. klise kan? so seperti biasa di waktu pagi saya hantar adik saya ke sekolah.. dan saya duduk di pasar tamu berdekatan dengan beberapa wise man.. hoyo, best tul topik yg mereka bincangkan.
kumpulan Otai

kemudian pada pukul 12, saya 'Mupok' lah drive pergi area PIASAU, sebab nak hantar si MYVI yang demam. dia punya windshield kat balakang bengkok dan etc..
 ah saya hantar kat hospital
punyalah lama tunggu.. so jadi model jap

terlbih dahulu saya jemput boss saya di tempat kerja dan lepas singgahkan kereta kat hospital, saya tetiba terjebak ke dalam educational trip oleh boss a.k.a ayah saya sendiri ke kawasan perindustrian. hoyo, busy lah tersangat sangat area tu.. kereta yang keluar dari simpang jalan memecut sesuka hati. kalau saya drive Kereta Kebal..  konfem mamat mamat yang drive secara gila tu mamfos.. dan saya ter'ikutlah sekumpulan warga professional dalam mesyuarat mengenai soal construction.. aie pening, sungguh seni bahasa yang mereka gunakan. they do talk in english, well if it's a common speech, it's easy to understand but this? mereka guna unfamiliar terms dan abbreviation yang tak pernah ku dengar.. benda benda seperti V.O.. piling.. comflex A.. Ley.. dan blablabla.. saya? saya tersengih sengih macam beruk hilang bulu aja.. hehehe..
Area perindustrian
saya try drive piko.. hohoho

time balik? kereta penuh sesak, jalan jamm.. biasalah.. tapi sakit ati dengan sebuah kereta tu.. dah terang terang saya dari kanan, dia masuk lorong dan SKREEEEETT!!! saya? terkejut mode.. dia? fak yu mode.. iyer la dah dia tunjukkan jari tengah dia, mungkin nak show cincin kawen kot? tapi syukur saya selamat sampai kat rumah. malam ini kita kasi Lhong Kong dengan driver driver yang bangang hari ini.. hehek.. tak banyak yang ingin saya kongsikan.. sebab kamu bukan girlfriend saya.. bye bye

0 comments for this post:

Post a Comment

ah~ comment if you like this post, i would like to read your respond in order to create more exciting topics in future ehe...^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my team

BlogMalaysia.com

Miri Bloggers