Tuesday, November 9, 2010

Mencari Peluang Perniagaan? Rahsianya ada disini..


Selamat sejahtera kepada anda yang membaca ruangan saya ini, anda sihat? Pasti.... adakah anda bosan? oh mungkin? itu seharusnya ada pada diri anda kerana saya mahu anda mempersiapkan diri serta JANGAN SESEKALI MENIDAKKAN apa yang anda bakal baca diruangan ini nanti. selamat membaca dan mencoba.. eh.. salah lagi..

Biar saya teka, lazimnya mana-mana individu yang menemui entry saya ini pastinya menaip mengenai peluang...  rahsia kejayaan... cara menjadi kaya... sori, ini bukan kisah Mat Jenin, tapi kenyataan. anda taip sahaja di google tentang benda benda tersebut, pastinya 70%-80% daripada apa yang terkandung dalam setiap website atau blog adalah scam ataupun lebih dikenali sebagai penipuan. HAH? TIPU? IYEKE? iye.. saya yakin anda pastinya pernah mendengar dan termasuk ke dalam website seperti "join dan daftar segera!! hanya dengan  #### boleh buat duit!!" atau pun website seperti "menjana pendapatan RM ##### sebulan!!". Yes ada sesetengahnya berkesan tetapi majoritinya tidak!! adakah anda berharap dapat menemui sumber kekayaan dengan begitu mudah? tanpa mempelajari dan menyelidiki cara yang betul untuk berjaya? dan menjadi kaya?

Soal kejayaan yang sebenar bukannya bila orang itu dilihat menjana duit yang banyak, maka dia dicop sebagai seorang yang berjaya. Jika anda berfikir begitu, maka pemikiran anda teramatlah SONGSANG SAMA SEKALI!!

HAH? KENAPA LA????

iya.. ini kerana.. hanya mereka yang berjaya boleh buat duit.. bukannya mereka yang buat duit, baru boleh berjaya.. nah, saya terlalu asyik menerangkan perkara ini sehinggakan saya tidak sedar bahawa saya terpakai baju secara songsang hahahaha..

Untuk mencapai kejayaan, formulanya sama seperti apa yang kita semua pernah lalui semasa muda iaitu..

  • Belajar sesuatu perkara dari A sampai Z (mempelajari erti dan selok belok yang betul)
  • Menetapkan MATLAMAT (kerana tanpa ia, anda ibarat Kapal yang belayar tanpa haluan dan Jurukemudi, maka pastinya anda tersadai di suatu tempat... atau Karam..) so tetapkanlah matlamat anda!!
  • Berusaha mencapai matlamat tersebut.. jangan fikirkan bahawa nasib anda penentu hidup anda...dan jadikan ANDA penentu NASIB anda.. sila terbalikkan.. jadi berusahalah.. sebelum anda diusahakan.. hahahaha.
Sekarang saya ingin bertanya; anda berminat untuk berniaga? pernah terfikir berbuat demikian? ho... banyak yang fikir sebegitu tapi tidak tahu cara yang:

  • Selamat
  • Jimat dan kurang risiko
  • Kos yang rendah
  • Tidak memerlukan tempat (Bangunan atau pejabat atau kedai)- anda boleh berbuat demikian kalau mahu
  • Dan bekerja mengikut keselesaan?

Soalnya disini, kita mesti ada KEBERANIAN untuk melangkah kehadapan, tak kisahlah anda ingin menjual baju? kain? keropok dan sebagainya, asalkan anda ada kemahuan, disitu ada JALAN...

Dalam entry ini, saya tidak akan mengajar anda, sebaliknya saya akan MENUNJUKKAN anda pintu dan laluan ke arah APA YANG ANDA INGINKAN.. so terpulanglah kepada diri anda sama ada anda ingin mencuba seterusnya berjaya atau sebaliknya? atau.. anda hanya berpeluk tubuh melihat kejayaan orang lain dan menyesal kerana tidak melakukannya. IT'S UP TO YOU, YOU'RE ON THE DRIVER SEAT..

bagi anda yang bercita-cita ingin berjaya, maka saya sarankan sebuah platform yang sesuai untuk anda memulakan perniagaan anda disamping menimba ilmu dari mereka yang berpengalaman.. Platform dimana ia sesuai diceburi oleh mereka yang inginkan sesuatu yang benar, mudah dipelajari dan dipraktikkan. maka saya ucapkan..

DISINILAH JAWAPAN YANG ANDA CARI



dengan ini saya mengucapkan selamat mencuba dan maju jaya kepada anda


0 comments for this post:

Post a Comment

ah~ comment if you like this post, i would like to read your respond in order to create more exciting topics in future ehe...^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my team

BlogMalaysia.com

Miri Bloggers