Thursday, November 25, 2010

Ngangkung - filem seram komedi terbaru Review hihi

filem ke-42 keluaran Metrowealth's iaitu "Ngangkung" kalau sekali pandang kelihatan tidak terlalu berbeza daripada "Jangan Pandang Belakang Congkak" ( filem seram komedi yang sebelumnya )
Kos Pembuatan filem dilaporkan adalah sebanyak RM 1.8 Juta , cerita filem ini berkisarkan tentang amalan masyarakat yang bergantung kepada amalan syirik untuk mendapatkan kekayaan segera melalui permainan loteri atau lazim kita dengar sebagai "nombor ekor". Dalam filem kali ini, Pengarah filem iaitu Bob Hasim Ismail (yang telah memimpin namun drama TV sejak pertengahan 90an) telah menyuntik beberapa elemen baru bagi mendapatkan suatu kelainan berbanding filem - filem sebelum ini.. Nngakung dikatakan tidak begitu memberikan "rasa ketawa" secara spontan sebaliknya lebih bersifatkan sporadis dimana ceritanya tak ubah seperti  seperti "Mantra" atau "Santau". dan sayang sekali faktor yang sepatutnya menjadikan ia sebagai filem seram komedi sudah entah ke mana.






"Ngangkung" menceritakan kisah seorang pemandu lori yang bernama Azim, beliau tinggal bersama isterinya dan putrinya Suri dengan gaya hidup yang sederhana. Tasnim dan Wan , sahabat baik  Azim  mula mempengaruhi beliau untuk bertaruh dalam permainan loteri. demikianlah perkembangan cerita tersebut sehinggakan ketiga-tiga watak itu berkeputusan untuk mendapatkan bantuan "Ngangkung" bagi mendapatkan nombor yang tepat dan jelas sekali watak Azim dalam cerita ini semakin ketagih dalam bidang yang dia ceburi ini..

Dalam filem kali ini, prestasi cemerlang pelakon Shaheizy Sam yang sekali lagimenghidupkan suasana penceritaan melalui watak yang beliau mainkan dalam filem terbaru itu, Beliau merupakan  pemenang Pelakon Terbaik (untuk peranannya dalam "Evolusi KL Drift 2") dalam Malaysia Film Festival dan beliau tahu barisan pelakon yang lain adalah  termasuk otai lawak dari kumpulan senario, Lan Pet Pet, Azlee Jaafar dan Angah dari 'Raja Lawak', Puteri Mardiana dan Farisya fatin juga ada beraksi dalam filem tersebut.

Trailer movie 'Ngangkung', saksikanlah


0 comments for this post:

Post a Comment

ah~ comment if you like this post, i would like to read your respond in order to create more exciting topics in future ehe...^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my team

BlogMalaysia.com

Miri Bloggers