Sunday, July 19, 2009

Hari Guru... Hari.. Palau..

20hb June yg lepas adalah hari yg paling happening dalam hidupku ( sepanjang tempoh ku bergelar Guru aja), so hari itu di sekolah tempat aku mengajar, SMK xxx, kami ada sambutan Hari guru peringkat bahagian anjuran PPD PADAWAN, sebelum itu kami dah sambut peringkat sekolah pada 17hb june lepas, sepatutnya hari guru adalah 16 mei kn? Tak pa, pelik dan unik maa.. so berbalik kepada cerita tadi, hari guru, dua kali dah ku sambut, lepas 17, sambut lagi pada 20hb, nothing special lah, Cuma ofcourse layg 20hb tu mewah sikit, bykla student ucapkan selamat hari guru kepada ku.. aku senyum jak la hahaha.. kebanyakan guru terima hadiah yg special2 Cuma ari dtudent, aku mcm guru yg lain terima mangkuk, cawan, dan bunga rose warna pink ( bukan palstik weh, ori punya, ipoh mali).. so evebt tersebut tamat pada pukul 12 lebih, aku balik rumah, buat ini buat itu, tido sekejap sementara menunggu hari berhenti hujan, hujan berhenti kira pukul 3 lebih macam tu. Aku pun bersiap, bawa apa yg patut, pergi ke Bandar dgn van sewa, pergi rumah kawan. Rumah jay, Kevin, dan raf… sampai di sana, mereka ajak barbeque ( betul ke spelling ku ni?) kami seGeng ( yg lelaki aja, kumpulan F4 maa)kemudiannya turun pergi pasarminggu di seberang satok, temankan si Norbert beli nanas, pakai apa nanas tu? Dia kata nak gugurkan anak guraunya, huahuahua.. baru ku tau fungsi nanas.. owh ya, kami pergi ke kedai alat tulis di wisma satok, n aku beli 9 biji buah dadu, jay beli daun terup.. sah malam nanti berjudi la kerja.. kacak la.. so pada sebelah malamnya kami berkumpul ramai2 di ruang tamu rumah mereka ( lama dah ku tak merasa suasana macam ini ho?), ingat sebelum makan buka dgn doa dulu, tapi sebaliknya hentam terus, macam tak makan sebulan plak, so menu kami pada malam tersebut adalah ngot2( pepahamlah), sosej, itu aja ku rasa, klu ada pun aku tak ingat.. bercerita dgn rakan2 tentang perkembangan yg berlaku di unitar, apa yg telah dan bakal terjadi, sapa hidup sapa mati, sapa kawin dan yg single lagi n semua lah.. kemudian masuk ke part menarik, datanglah Geng kami yg dua orang ni, haa… ini geng keras ni.. francis dgn jerry, haa mereka dating, disambut, beri makan, n permainan pening2 bermula, jerry ada bawa seCrack tsing tao kat belakang kereta, so sorang pergi dapur ambik jug dan ais yg dibeli waktu pergi satok td, ok jerry jadi cong. Mak aih, buih, seram aku tgk.. permainan nya mudah, tp seksa la, eh aku tak nak mabuk la, esok tak dapat balik hahaha.. tapi parduli apa aku, janji rock malam ni.. permainan bersilih ganti, aku belajar main pakau, main terup pey pu ( entah bahasa apa ntah), dan macam2 lagi, permainan nya mudah, yg kalah minum, dan yg seksa nya, airnya bukan sejenis, tapi dicampur, seni betul apu…. Main punya main, kami sekawan layan daun terup dan minum sampai rebah, kemudian parti is over dan naik atas, sleeping time, aku tido atas lantai, aiyo… bestnya, entahla apa sebab, mungkin otak dah biol kot? So aku tido ( try tido sebenarnya), tapi x dapat, erm.. byk benda yg aku fikirkan.. dah la aku belum mandi, lupa bawa berus gigi plak tu? Takpa berus dawai mereka ada.. keesokkan harinya aku bangun pukul 9 pagi lebih.. orang pertama aku jumpa ialah jay, yg lain masih Zzzzz.. kevin kuar plak lepas tu, and then ah ping.. aku tgk tension semacam aja rupa a ping. Oh ya kami dua tension sbb esok hari kami dua ( tak sama sekolah, aku smk xxx, dia smk yyy) akan kena observe, tension aku bila benda tu terlintas di kepala otak ku ini hmm.. aku dah sedia lesson plan, so apa lagi ho ? entah la, klu makin difikir makin kusut otak. Pada pukul 11 lebih, aku beraangkat balik ke matang guna bas.. sampai matang waktu tgh hari.. and tamatnya pengembaraan aku dua hari ini, esok aku berjuang lagi..

0 comments for this post:

Post a Comment

ah~ comment if you like this post, i would like to read your respond in order to create more exciting topics in future ehe...^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my team

BlogMalaysia.com

Miri Bloggers